HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.03.03. 22:03 Ágianyu

Pekandiós-málnás süti - VKF XXIII.

Címkék: édes dió pekandió

Magvas gondolataimba süllyedve eszembe jutott egy sütirecept, ami amerikai barátnőmtől származik és amit már nagyon régen nem sütöttem. Az eredeti recept pekándiós, amit én itthon általában a mi jó öreg diónkkal szoktam helyettesíteni. Részben mert a pekándió felénk nehezen beszerezhető, ha meg van, akkor meglehetősen drága. Másrészt meg tökéletesen helyettesíthető a dióval. Ízre én kevés különbséget fedeztem fel köztük, a pekan talán olajosabb egy kicsit, és egy árnyalatnyi égetett cukor felhangja van. Most azonban véletlenül kaptam pekandiót, és így az eredeti recept szerint sütöttem meg ezt a finom sütit. A recept egy 9X9 inch-es tepsire szól, ami nagyjából 23-23 cm. Nekem ilyen méretű tepsim nincsen, úgyhogy egy nagyobból alufóliával leválasztottam egy kisebb részt. Ha nagyobb tepsiben sül, akkor is jó, úgy vékonyabb sütiket kapunk.

Hozzávalók:

25 dkg liszt

10 dkg finom szemcséjű kristálycukor

17 dkg puha vaj vagy margarin

jó nagy csipet só

1 vanillincukor vagy ½ kiskanál vaníliaaroma

10 dkg pekandió vagy dió finomra aprítva vagy darálva

1 üveg málnalekvár (35-40 dkg)

további 3-5 dkg pekandió durvára aprítva

 

A sütőt 180 °C-ra előmelegítem, előkészítek egy kisebb tepsit (l. fent).

A vajat krémesre keverem egy tálban. Egy másik tálban összekeverem a száraz hozzávalókat a durvára vagdalt dió kivételével.

Ezt a keveréket a vajhoz öntöm és robotgéppel addig keverem, amíg apró morzsák nem keletkeznek.

A morzsás keverékből 3-4 evőkanálnyit félreteszek, a többit beleöntöm a tepsibe és a tenyeremmel szépen egyenletes réteggé lapítom, nyomkodom. Erre a tésztalapra rákenem a lekvárt. Ha nehezen kenhető a lekvár, érdemes egy kicsit megmelegíteni, úgy könnyebben boldogulunk vele. Jó vastagon meg kell kenni, nem szabad sajnálni a lekvárt tőle.

A félretett morzsás keverékhez adom a durvára vágott diót és ezzel megszórom a süti tetejét.

Beteszem a sütőbe és nagyjából 40 percig sütöm.

Szeletelni akkor lehet, ha már valamennyire kihült, és 1-2 napig biztos puha marad. Nálunk ennél több napot még nem ért meg.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr99978505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2009.03.12. 00:10:00

Kedves Posztíró!

Ez biza ínycsiklandozó! Utoljára Bogyó néninél ettem ilyen finomat, meg is nyaltam utána mind a 10 digitusom!

Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának IV. éves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon, osztatlan, kredites képzésben, nappali tagozaton
süti beállítások módosítása