HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.05.12. 12:04 Ágianyu

Spenótos juhtúrós puliszka

Címkék: reform spenót főétel 12 hónapos

A puliszka úgy magában elég unalmas kaja szerintem, bár én nagyon szeretem úgy is. Azért nem árt néha feldobni valamivel, és hát ilyenkor tavasszal egyértelműen adja magát valamilyen friss zöldségféle, mint például a spenót. Már csak egy harmadik szereplő kellett, ami mind a spenóthoz, mind a puliszkához illik. Ez pedig nem lehet más mint a juhtúró. Na, ebből a hármasból lett ez a finom és különleges puliszkaétel. Illett volna még hozzá egy kis pirított szalonnakocka is, de ilyenkor bikiniszezon előtt én csínján bánok a kalóriákkal. A medvehagyma a tetejére csak egy ötlet volt, meg gondoltam használok egy keveset a friss piaci szerzeményből. Ilyen kis mennyiségben nem volt különösebben hangsúlyos az íze, azt hiszem többet kellett volna rátenni, vagy esetleg csak a sütés végén frissen rászórni. Majd legközelebb kipróbálom. A medvehagymával még az ismerkedési fázisban vagyunk.

1 éves babák nyugodtan kaphatnak belőle. Olyan finom puha, hogy könnyen boldogulnak vele még fogak nélkül is.

Hozzávalók: (egy kis tepsihez)

20 dkg kukoricadara

szerecsendió

20-25 dkg leveles spenót

2-3 gerezd fokhagyma

10-15 dkg juhtúró

1 dl tejföl

néhány levél medvehagyma

 

A kukoricadarát kb. 4 és fél-5 dl forrásban lévő sós vízbe szórtam. Jó sűrűre főztem. Vigyázat, könnyen odakap, kevergetni kell. Egy kiolajozott lapos jénai tálba simítottam és hagytam kihűlni.

A megmosott spenótleveleket kisebb darabokra tépkedtem és egy kevés vízben megpároltam néhány perc alatt. Amikor már összeesett, rátettem a szétnyomott fokhagymát meg egy csipet sót, és reszeltem rá szerecsendiót,.

Elővettem egy kisebb sütőtálat. A puliszkából egy olajozott kanállal galuskákat szaggattam és ezeket szépen sorban a tál aljára tettem. Azután rájuk halmoztam a spenótot, amire rámorzsoltam a juhtúrót. Végül az egészet betakartam puliszkagaluskákkal.

A tejfölbe belekevertem egy kis sót és szerecsendiót és a puliszka tetejére kentem. Néhány medvehagyma levelet vékony csíkokra vágtam és ezt is a tetejére szórtam.

Előmelegített 190 °C-os sütőben sütöttem kb. 20 percig.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr371116908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása