HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.05.13. 21:54 Ágianyu

Clafoutis - palacsinta a sütőből

Címkék: gyümölcs édes sütemény desszert

Most éppen úgy jött ki, hogy nagyon kevéske időm volt, de nagyon vágytunk valami édességre, így hát a clafoutis kézenfekvő választás volt. Talán nem kis túlzással mondhatjuk, hogy ez a világ leggyorsabban készíthető desszertje. Tulajdonképpen akkor tettem be a sütőbe, amikor leültünk ebédelni és mire befejeztük már készen is volt a desszert. Nem másról van ugyanis szó, mint egy sütőben sütött jó vastag palacsintáról, aminek a tésztájában finom gyümölcsök rejlenek. Egyszerűsége mellett második legjobb tulajdonsága a variálhatóság, szinte bármilyen gyümölcsöt használhatunk hozzá. Természetesen az őseredeti francia desszerthez szükséges körte hirtelen nem állt rendelkezésre így tavasz derekán, ezért abból készült, amit találtam: egy kevés fagyasztott szeder a mélyhűtő alján, egy fél üveg barackbefőtt és néhány szem meggy befőtt. Így, vegyes gyümölcsösen is nagyon finom akár langyosan, akár hidegen, de aki nem tud várni, annak még forrón is.

(Az eredeti recept forrása: Mark Bittman: How to cook everything)

Hozzávalók (egy kis tepsihez):

kb. 1 kiskanál vaj vagy margarin a tepsi kikenéséhez

10 dkg cukor

4 db körte, meghámozva, félbevágva az eredeti recept szerint (Én ezt használtam most: 4 fél barack (befőtt), maréknyi szeder és meggy)

3 tojás

5 dkg liszt

1,5 dl főzőtejszín vagy joghurt

1,5 dl tej

1 teáskanál vanília aroma (Én egy csomag vanilincukrot tettem most bele)

csipet só

porcukor a tetejére (ha kell)

 

A sütőt 190 °C-ra előmelegítettem.

A legkisebb tepsimet kivajaztam és meghintettem egy egészen kevés cukorral, majd a tepsi aljára szépen lerakosgattam a fél barackokat, köréjük szórtam a szedret és a meggyet.

A tojásokat habosra kevertem, majd a cukorral tovább, amíg már kezdett kifehéredni. Hozzátettem a lisztet és ezzel is jó krémesre kevertem. Felöntöttem a tejszínnel és a tejjel, hozzáadtam a sót és a vaniliáscukrot.

Ezt a keveréket rálocsoltam a gyümölcsökre, és az egészet betoltam a sütőbe, ahol nagyjából 25 percig sütöttem. Forrón nem nagyon lehet szeletelni, csak kanalazni, de ha kicsit hűl, akkor jól vágható. Akinek ez így nem elég édes, szórhat rá porcukrot, de szerintem felesleges.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr941120181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása