HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.05.13. 21:05 Ágianyu

Spárgás penne - avagy a piac dicsérete

Címkék: reform zöldség tészta spárga

Régebben nagy piacra járó voltam, ami az utóbbi babás évben idő és energiahiány és egyéb üres kifogásokra hivatkozva leginkább is elmaradt. Ezen ínséges piacnélküli időszakban azért volt néha egy kis szerencsém, amikor is drága hugocskám elvállalta az anyagbeszerzést. De hát ez azért mégsem ugyanaz. Mostanság viszont újra hódolok e szenvedélyemnek, ami nem kis mértékben előbb említett anyagbeszerzőm noszogatásának köszönhető és csak most jövök rá, hogy kár volt kihagyni idáig is. Szerda reggelente most már kezd szinte szokássá válni, hogy reggeli után hátamra kapom a gyermeket és irány a piac. Csak kapkodom a fejem mindig a szebbnél szebb zöldségek láttán és alig tudom megállni, hogy ne vegyek mindenből még kétszer annyit, mint ami beférne nem túl méretes hűtőszekrényembe.

Mindemellett az sem mellékes, hogy a piacot járva az ember újabb és újabb csodákra bukkan. Legutóbb is például egy kedves helyes fiatalember olyan megnyerőn kínálgatta a spárgát, hogy úgy döntöttem belevágok, és kipróbálom ezt a királyi zöldséget. Ettem már spárgát életemben, valami zöldségkeverék része volt, és úgy nem volt túl emlékezetes. Talán ezért hanyagoltam a témát. De most hogy én magam készítettem, - persze először is jól felkészülve spárgairodalomból, - azt hiszem felfedeztem valami újat, amivel érdemes lesz kísérleteznem. Különleges zöldség, semmihez sem hasonlítható, a mostani próbálkozást valószínűleg még számos fogja követni az idei spárgaszezonban.

Hozzávalók (2 főre):

25-30 dkg zöld spárga

1 kis csokor petrezselyem

bors

2 evőkanál olívaolaj

1,5 dl főzőtejszín

3 evőkanál juhtúró

5-6 medvehagyma levél vagy helyette snidling

parmezánsajt

20 dkg penne tészta

 

A spárgát vékonyan meghámoztam, fás végeit levágtam, megmostam és 2-3 cm-es darabokra vágtam. Egy serpenyőben a felforrósított olajon néhány percig kevergetve pirítottam a spárgadarabokat, majd rádobtam az apróra összevágott petrezselymet, pici sóval, borssal fűszereztem és felöntöttem a tejszínnel. Végül rádobtam a juhtúrót és addig kevergettem míg beleolvadt a tejszínbe. Egy utolsót rottyantottam még rajta és belekevertem a tésztát. A tányéron megszórtam egy kevés reszelt parmezánsajttal.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr811120071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása