HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.06.01. 12:06 Ágianyu

Karalábéleves árpás pulykagombóccal

Címkék: leves reform zöldség 8hónapos

Az utóbbi időben gyakran megcsapdos a reform szele. Na nem a médiából elzárhatatlanul ömlő okosságok hatottak meg, az én reformtörekvéseim kizárólag 100 %-osan politikamentes konyhámra korlátozódnak. Ez annyit jelent, hogy mostanság egy sor ételben a hagyományos hozzávalók közül, amit lehet, lecserélek valami egészségesebb verzióra. Elsők a sorban természetesen az őrölt gabona félék, hiszen ezeket a legkönnyebb kiváltani. Fehér lizt helyett egyre többször kerül teljes kiőrlésű tönkölyliszt a nokedlibe, rántásba, kenyérfélébe. Fehér rizs helyett mostanában legtöbbször a barna rizst választom, amivel igazán nincs több macera, csak a türelem kérdése, mert hogy háromszor annyi ideig tart megfőzni.
Ennek a reformhullámnak esett áldozatul a levesbe főzött húsgombócom. Ez tulajdonképpen egy (reform)kísérlet volt, a fehér rizst akartam lecserélni valami egészségesebb rokonára. A gondolatot tett követte, és máris nyúltam a barnarizsért, de akkor megláttam mellette az árpagyöngyöt. A kezem ide oda ingott a barnarizses és az árpás doboz között, mig végtére is az utóbbi mellett döntöttem. És jó döntést hoztam, a gersli jól megduzzadt és finom omlósra lazította a húsgolyót. Nem hullott ki belőle, mint az sokszor történt az apró szemű rizzsel. A zsenge karalábéval és sárgarépával nagyon finom könnyű, ám mégis tartalmas tavaszi leves kerekedett belőle.

 

Babáknak a húsgombóc, a sárgarépa és a zeller turmixolva vagy villával összetörve már akár 8 hónapos kortól adható. Karalábé inkább kicsit később. Ilyenkor a sóval bánjunk csinján, a baba adagjának kivétele után sózzuk saját izlésünk szerint.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Hozzávalók (4 személyre):

1 nagyobb fej karalábé

3 szál sárgarépa

1 szál petrezselyem gyökér levelével együtt

1 kis fej hagyma

1 negyed zellergumó

bors

2 evőkanál (olíva)olaj

 

A húsgombóchoz:

15 dkg darált pulykahús

fél dl árpagyöngy

1 evőkanál üvegesre párolt hagyma

kb. fél tojás felverve

bors

1 evőkanál szárított vagy friss petrezselyemzöld

 

A zöldségeket megtisztítottam, hasábokra vágtam, a petrezselyemzöldet a gyökér egy darabján rajtahagytam, a hagymát megpucoltam. Egy 3 literes fazékban felmelegítettem az olajat, rádobtam a zöldégeket és kevergetve átmelegítettem, pároltam néhány percig. Ettől a zöldségek színe szebb lesz és az íze is jobban érvényesül. Felöntöttem vízzel úgy a fazék háromnegyedéig, megsóztam, kevés frissen tört borsot is szórtam rá. Beletettem a petrezselyemzöldet is és lefedve forrásig melegítettem.

Közben elkészítettem a húsgombócot. A hozzávalókból masszát kevertem, csak annyi tojással, hogy jól formázható legyen. Kis gombócokat görgettem belőle, és a forró levesbe tettem őket. Amikor újra felforrt, takarékra állítottam a lángot és kb. 30 percig főztem a levest, amíg a zöldségek megpuhultak és az árpa is megfőtt. Végül friss vagy szárított petrezselyemmel szórtam meg.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr761156628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása