HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.06.20. 15:50 Ágianyu

Zöldséges woktészta I.

Címkék: ázsia vega zöldség tészta

Nemrég fedeztem fel a durumliszttel készült woktésztát, amit mint a legtöbb ázsiai tésztafajtát akár főzés nélkül, forró vízbe áztatva is el lehet készíteni. Legtöbb kínai alapkajához ugyanúgy illik, mint a rizs, sőt szerintem gyakran sokkal jobban.

Ez a zöldséges tészta most épp zsenge cukkiniből és újrépából készült, de további variációk várhatók hamarosan.

 

8 hónapos kortól a babának a zöldségekből lehet egy keveset külön megpárolni, zöldfüszerekkel, fokhagymával izesiteni. 1 éveseknek ezt a zöldségszószt lehet a tésztára is tenni.

 

Hozzávalók (2 főre):

 

12,5 dkg woktészta (fél csomag)

3 evőkanál szezámolaj (vagy más étolaj)

1 nagyobb szál új sárgarépa

1 közepes cukkini

1 szál szárzeller

5-6 db szárított fafülgomba

6-8 kínaikel- vagy kelkáposztalevél

1 kis fej hagyma

2-3 gerezd fokhagyma

½ mokkáskanál gyömbérpor

3 evőkanál sötét szójaszósz

1 evőkanál worchester szósz

bors

 

A gombát beáztattam egy kevés langyos vízbe. Amikor már szépen kiázott, két vagy három darabba vágtam őket.

A sárgarépát vékonyan felszeleteltem, a cukkinit meghámoztam, de csak mert én így jobban szeretem, és vékony hasábokra vágtam. A káposztaleveleket kisebb darabokra tépkedtem.A zellert vékonyan felszeleteltem.

A hagymát nagyon apróra vágtam.

Két evőkanál szezámolajon, fedő alatt kicsit megpároltam a hagymát. Rádobtam a sárgarépakarikákat, majd két-három perccel később a cukkinit, a káposztát, a zellert és a lecsepegtetett gombát is. A zöldségekre locsoltam 3 evőkanál szójaszószt, a worchester szószt, és rászórtam a gyömbért. Néhány percig fedő alatt pároltam az ételt, amíg a zöldségek még éppen roppanósra és nem túl puhára főttek. Ekkor fokhagymapréssel rányomtam a fokhagymát, még egy fél percig kevergetve pirítottam aztán az egészet kiszedtem egy tálba. A wokot visszatettem a tűzre, öntöttem bele egy evőkanálnyi szezámolajat, rászórtam a tésztát és kevergetve kicsit átmelegítettem. Felöntöttem kb. 1 dl vízzel, picit megsóztam, lefedtem. Amikor a víz felforrt, még egy percig pároltam a fedő alatt, majd megkevertem, újra lefedtem és elzártam a lángot. Megvártam, míg a tészta magába szívja a vizet és megpuhul, majd visszatettem a wokba a zöldségeket is és az egészet összekevertem. Legvégül szórtam rá egy kevés friss bazsalikomot és frissen őrölt borsot.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr641197104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása