HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.04.12. 11:42 Ágianyu

Hal paradicsomos rizzsel

Címkék: reform hal paradicsom rizs

Hal és paradicsom társítása valahogy mindig izgatta a fantáziámat, mégsem sikerült eddig úgy összehoznom kettőjüket, hogy az eredménnyel tökéletesen elégedett legyek. Valahogy mindig rossz úton indultam el. Aztán nemrég Dulmina blogján olvastam egy paradicsomos rizs receptet, amit ráadásul barnarizzsel készített. Na ez megmozgatta a fantáziámat és rögtön ki is próbáltam, amit kiagyaltam. Ebben a felállásban nagyon jó párost alkotott a hal és a paradicsom, ráadásul a barnarizs miatt még reformos is lett ez az étel. Nagyon jó volt a tetejére a húgomtól kapott Grana Padano, amit egyenesen Svájcból cipelt nekem haza. Helyette nyilván a parmezán sajt is jó, de még enélkül is finom lehet ez az étel.

Hozzávalók 2-3 főre:

1 kis fej hagyma

2 evőkanál olívaolaj

2 dl barnarizs

1 kiskanál só

1 kiskanál piros paprika

1 teáskanál +1 kiskanál szárított bazsalikom

1 doboz hámozott paradicsom konzerv

só, bors

4 szelet tengeri halfilé, ha fagyasztott, akkor előbb felengedve

citromlé

kukoricaliszt

olaj a sütéshez


 A halszeleteket leszárogattam, félbevágtam, picit megsóztam, borsoztam és meglocsoltam egy kis citromlével, majd a szeleteket a hűtőbe tettem, amíg készült a paradicsomos rizs.

A paradicsom konzervet leszűrtem, a levét kiegészítettem vízzel, hogy összesen 6 dl-nyi folyadékot kapjak. A paradicsomokat kicsit szétnyomkodtam villával.

A felaprított hagymát megfuttattam az olívaolajon, majd pár perc után hozzáöntöttem a megmosott és jól lecsepegtetett rizst. Rövid ideig folyamatosan kevergetve átmelegítettem, pirítottam, rátettem a pirospaprikát, majd felöntöttem a paradicsomos vízzel. Megsóztam, hozzákevertem a bazsalikomot, és nagyon kis lángon lefedve forrástól számított 35 percig főztem. Ekkor hozzáadtam a szétnyomkodott paradicsomok két harmadát és még 5 percig főztem, majd hagytam a fedő alatt további 10 percig puhulni.

A halat csak percekkel a tálalás előtt készítettem el. Mivel eresztett egy kis levet még, újból leszárogattam a szeleteket. Olajat forrósítottam, úgy egy ujjnyit a serpenyőben. A halszeleteket megforgattam kukoricalisztbe és a forró olajban oldalanként 1-2 percig sütöttem.

A maradék paradicsomvelőt egy kis lábasban tűzre tettem, pici sót, bazsalikomot, borsot és reszelt Grana Padano-t tettem hozzá. Egyet rottyantottam rajta és elzártam.

A rizst egy tálra halmoztam, a kupac tetejét kiraktam a halszeletekkel, a tetejére rákanalaztam a fűszeres paradicsomvelőt, végül megszórtam egy kis bazsalikommal és Grana Padano sajtforgácsokkal.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr181060730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása