HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.06.17. 15:05 Ágianyu

Édes kölesfelfújt

Címkék: reform édes vega gabona 12 hónapos

Amikor egyszer kölesfelfújtról beszéltem egy madártartó embernek, igen erőteljesen felröhögött és nagyon csodálkozott, ugyanis ő addig azt hitte, hogy a köles az kizárólag madáreleség.

Szerencsére én már évekkel ezelőtt felfedeztem ezt a nagyszerű gabonafélét, és azóta is készítem rendszeresen kásának, felfújtnak, köretnek sósan és édesen is. A köles egyébként a legősibb ember által fogyasztott gabonaféle, nem is olyan régen még alapvető élelmiszernek számított a legtöbb háztartásban, csak a búza termesztésének nagyarányú elterjedésével szorult ki onnan. Sajnos. Érdemes újra felfedezni.

Az édes kölesfelfújtat én a rizsfelfújttal megegyező módon készitem, ugyanúgy mehet bele mazsola vagy más aszalvány, a tetejére pedig lekvár, gyümölcs- vagy, csokiöntet, ki mivel szereti.

Babáknak 1 éves kortól adható.

Hozzávalók:

 

2 dl köles

6 dl tej

3 púpos evőkanál cukor

1 csomag vaníliás cukor

1/2 dl tejszin

2 tojás

 

A kölest megmostam és feltettem főni a tejjel. 20 percig takaréklángon főztem, majd hagytam még 15 percig a fedő alatt puhulni, majd néha megkevergetve kihűtöttem.

Előkészítettem egy 20 cm-es kapcsos tortaformát, kivajaztam és beliszteztem.

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjékből kemény habot vertem egy pici citromlével. A sárgákat habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral, majd bele kevertem a tejszínt.

A cukros tojássárgájába belekevertem a kölest, majd óvatosan beleforgattam a fehérjét. A masszát a formába simítottam és az előmelegített sütőben 25-30 percig sütöttem.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr411191264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása