HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.06.22. 16:28 Ágianyu

Gomolyatúrós tönkölypogácsa

Címkék: reform sós 12 hónapos

A teljes kiőrlésű lisztek közül a tönköly a kedvencem. Valahogy az íze, az illata más, mint a többi liszteké, és nem lesz olyan fűrészporos a belőle készült tészta- vagy kenyérféle. Kíváncsi voltam, hogy pogácsánál hogyan válik be. Az alaprecept a hagyományos túrós pogácsáé, ami egyforma arányban tartalmaz lisztet, túrót és vajat vagy margarint. Most gomolyatúrót használtam, amit kedvenc tejesasszonyomtól szereztem be a hétvégi piacon. A pogi nagyon finom puha és omlós lett, és a tönkölyös íz és illat igazán jól harmonizált a túróval. Másnapra sem száradt ki, már az a néhány darab, ami maradt belőle.

Hozzávalók (1 nagy tepsihez):

25 dkg gomolyatúró

25 dkg margarin (vagy vaj)

15 dkg tönkölyliszt

10 dkg finomliszt

1 evőkanál burgonyapürépor

2 kiskanál sütőpor

1 kiskanál só

 

Tetejére:

1 tojás

 

Egy tálban összekevertem a liszteket és a sütőport, a sót és a burgonyapüréport, aztán a robotgép gyúróspiráljával morzsásra kevertem a margarinnal. Végül hozzátettem a túrót és összegyúrtam egy golyóba az egészet. Egy órát pihent a hűtőben letakarva.

A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra.

Lisztezett deszkán kinyújtottam a tésztát jó vékonyra, majd háromszor egymásután félbehajtottam. Ismét kinyújtottam és ismét hajtogattam. Végül ujjnyi vastagra nyújtottam és kiszaggattam. Tepsire rakosgattam a pogikat kis távolságra egymástól, a tetejüket megkentem felvert tojással, és kb. 15 percig sütöttem.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr551201294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása