HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.01.24. 21:00 Ágianyu

Lustarétes meggyel

Címkék: meggy édes túrós sütemény

Imádok sütni mindenféle süteményeket, de végül álltalában én eszem belőlük a legkevesebbet. Valahogy eltelek velük már a készités közben. Na, de ez a túrós a kivételek közé tartozik. Ezt alig tudom kivárni, hogy kisüljön és lehüljön egy kicsit, hogy lehessen szeletelni és aztán meg alig vagyok képes abbahagyni az evést a tizedik szelet után. Egyszerűen isteni. Máshol Bolyi túrós néven is fut, ill. van egy sor különböző verziója. Minden receptben más és más arányban keverik a tetejére való tojásos-tejes-margarinos cuccot. Nekem ez a recept bevállt, nem is próbáltam mást. Az eredetihez képest annyit módositottam, hogy 5 dkg cukorral kevesebbet tettem bele, mert úgy túl édes volt. A liszt tekintetében is próbáltam különböző verziókat, nálam a fele rétes, fele finom liszt vált be leginkább. De csak rétesliszttel is működik a recept.

Én kicsit még langyosan szeretem a legjobban, de két nap múlva is nagyon finom, ha megóvom a kiszáradástól.

 

 

 

Hozzávalók:
40 dkg liszt

20 dkg cukor (finom szemcsés vagy porcukor)

1 sütőpor

18-20 dkg margarin

3 csomag vaniliás cukor

50 dkg túró

1 üveg meggybefőtt

3 tojás

2 dl tej

A liszthez hozzákeverem a cukrot és a sütőport.

A tepsi alján szétkenem a margarin felét, jó vastagon. Erre rászórom a lisztes keverék felét, majd ennek a tetejére rámorzsolom a túrót. Ezt megszórom két csomag vaniliás cukorral. A lecsepegtettett meggy következik, amit szép egyenletesen elosztok a túró tetején, majd az egészet beszórom a lisztes keverék másik felével.

A tojásokat felverem és hozzájuk adom a tejet, valamint a margarin másik felét, amit előzőleg megolvasztottam. Belekeverem a megmaradt egy vaniliáscukrot és az egészet rálocsolom a tepsiben lévőkre. Kicsit megforgatom, rázogatom a tepsit, hogy egyenletesen betakarja mindenhol a folyadék. Nem baj, ha itt-ott kilátszik a lisztes rész. Ezután kb. 15-20 percig hagyom állni. Közben előmelegitem a sütőt és végül 40 percig sütöm 200 C-on.

Amikor kész van még ott folydogál egy csomó margarin a tetején, de mire kihül egy kicsit, - amit amúgy sem árt megvárni a szeletelés előtt, - addigra mindet beszivja.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr94900283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása