HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.02.27. 09:12 Ágianyu

Fánk

Címkék: édes fánk sütemény

Farsang utolsó napján jutottam el odáig, hogy fánkot süssek. Már régóta ki akartam próbálni azt a sok tojásos fánkreceptet, ami a desszert.eu-n van fenn. Most meg is tettem. Jó recept, könnyű a tésztával bánni, nem olyan lágy, mint a nagymamám -féle hagyományosabb fánktészta. Sajnos szalagos nem lett, aminek nem tudom az okát, talán tovább kellett volna keleszteni vagy az olajjal volt valami. Ezt még gyakorolnom kell, hogy kinézetre is tökéletes legyen. Az íze viszont szalag nélkül is tökéletes volt. Kicsit engem az amerikai „donutra” emlékeztet, és máris van egy továbbfejlesztési ötletem, amit hamarosan tesztelni fogok.

Ja és kimaradt 5 tojásfehérjém. Ezzel is kellene valamit kezdeni...

Hozzávalók:

50 dkg liszt (nálam fele finom, fele rétes)

2 dl tej

4 dkg élesztő

5 dkg porcukor

6 dkg olvasztott vaj

5 db tojássárgája

 

A cukrot, a tejet és az élesztőt összekevertem és hagytam kicsit felfutni langyos helyen.

A liszthez öntöttem az élesztős tejet és a többi hozzávalót, és könnyű tésztát gyúrtam. Egy fél órát kelesztettem langyos helyen letakarva. Ujjnyi vastagra nyújtottam és egy nagyobbacska pohárral köröket szaggattam belőle. A körök közepét az ujjammal elvékonyítottam. Hagytam a fánkokat kelni langyos helyen letakarva kb. 20 percig.

Felforrósítottam az olajat és a fánkokat megsütöttem. Első oldalukat fedő alatt, majd fordítás után fedő nélkül. Nagyon gyorsan megsültek, talán 1-2 perc alatt oldalanként.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr41969103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása