HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.03.16. 09:43 Ágianyu

Bébiétel a fagyasztóból

Címkék: bébiétel 6 hós

Brigi 6 és fél hónapos volt, amikor elkezdtük a hozzátáplálást. Nem nagyon jött be neki a dolog, de azért csak próbálkoztunk mindennap valamivel. Sajnos olyan pici adagokat evett csak meg, hogy nem érte meg kinyitni emiatt egy üveg bébiételt, mert 3-4 nap alatt sem fogyott volna el. Ilyen pici adagokat viszont nem lehet mindennap frissen főzni. Valahol olvastam egy jó ötletet egyszer,hogy ha a bébipapiból sikerül nagyobb adagot késziteni, akkor kis adagokban le lehet fagyasztani és igy mindig van készen, nem kell mindig főzőcskézni. Na ez az ötlet nekem nagyon hasznos volt. Szóval mindig, amikor sikerült hozzájutnom valami finom zöldséghez, gyümölcshöz, pároltam, főztem, pasziroztam, és fagyasztottam. A sárga-kék áruházból van nekem olyan jégkockatartóm, amivel kis szivalakú jégkockákat lehet késziteni. Ebbe adagoltam a bébipapit, majd amikor kifagyott, a kis szivecskéket külön-külön fajtánként vastag nejlonzacsiba tettem. Felcimkéztem és máris kész volt a bármikor előkapható bébikaja. Reggelente mindig kitaláltam, hogy mi legyen a babamenü: pld. sárgarépa csirkehússal és kölessel. Ilyenkor csak kivettem két kocka sárgarépát, egy kocka csirkehúst, amiket hagytam szépen felengedni. Aztán főztem egy kis kölespehlyet, mindezt összekutyultam és máris kész volt a házi készitésű bébiétel, mindenféle adalékanyag, hozzáadott cukor és só nélkül. Leirom, mit hogyan készitettem el, de bármilyen pürésithető zöldség vagy gyümölcs, és még sok húsféle, sőt főtt csirkemáj is tartósitható ilyen módon.

Sárgarépa: párolva, kevés vizben vagy párológépben. A gömbölyű végű fajta édesebb, azt általában szivesebben megeszik a babák.

Zöldségpüré és csirkehúspép: egy csontos bőrös csirkemellett feltettem főni annyi vizben, ami éppen ellepte. Amikor felforrt takarékra állitottam és leszedtem a habját. Megtisztittoam 4 szál sárgarépát, 2 szál petrezselyemgyökeret, 2 burgonyát, egy darabka póréhagymát és a hús mellé tettem a fazékba. Amikor minden puhára főtt, kihalásztam a zöldségeket, turmixgépbe tettem és egy kevés lével pürésitettem. Amikor kihült, jégkockatartóban kifagyasztottam. A csirkemellett kicsontoztam a bőrét leszedtem. Kisebb darabokra tépkedve tettem a turmixgépbe. Ehhez egy kicsit több főzőlé kellett, hogy jól lehessen pürésiteni. A kész kihült húspépet szintén kiadagoltam. A maradék levest is lefagyasztottam, ezekkel a kis leveskockákkal jól lehetett higitani bármilyen főzeléket.

Céklapüré: két út lehetséges, vagy egyszerűen annyi vizben, ami ellepi a megmosott, de hámozatlan cékla fejeket feltettem főni, és kb. másfél óráig főztem. A másik módszer, hogy szintén héjastól a sütőben megsütni, de ezt én nem próbáltam. Amikor megpuhult a cékla, meghámoztam és összeturmixoltam, majd ugyanúgy jégkockatartóban fagyasztottam.

Sütőtökpüré: A tököt nagyobb héjastól nagyobb darabokra vágtam és hideg sütőben kezdtem sütni. Kb. 40-45 perc alatt megsül. Amikor már annyira lehült, hogy meg lehet fogni, lehúztam a héját és a húsát turmixoltam. Szintén jégkockatartóba kerültek. Frissen reszelt almával nagyon finom.

Alma- vagy körtekompót: A gyümölcsöt meghámoztam, szeletekre vágtam és egészen pici vizben feltettem főni. Szórtam rá egy pici fahéjat és pár szem szegfűszeget. Amikor megpuhult, kiszedtem a szegfűszeget és turmixoltam, majd fagyasztottam. Ebbe a pürébe felengedés után gyakran kevertem összetört zabkekszet. Nagyon finom.

Őszibarack: finom érett, de egészséges barackokat tettem el igy. Meghámoztam, majd pürésitettem és már mehetett is a jégkockatartóba. Ezt lehet használni akár lekvár helyett is, vagy szintén kekszmorzsával összekeverve. Vagy frissen reszelt almával is nagyon finom kombináció.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr201004981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása