HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.04.06. 22:31 Ágianyu

Tej- és tojásmentes torta első szülinapra

Címkék: szülinap torta bébiétel tejmentes tojásmentes 12 hónapos

Elérkezett Brigi első szülinapja és természetesen nem maradhatott el a torta sütés. Mivel vannak allergiára utaló jelek, még nem vezettük be a tejtermékeket ill. a tojást sem. Ebből kifolyólag szerettem volna olyan torát sütni, ami mentes a fentiektől, viszont ehető, sőt egyenesen finom. Találtam egy tojásmentes piskóta receptet a babafalván egy fórumban Vandacica17 által. Ezt a receptet használtam, de csak fele mennyiséget, mivel én csak egy húsz centis formában sütöttem. Ez egy nagyon jó piskóta recept, gyönyörűen feljött és belül isteni finom puha, és lyukacsos lett. Nagyon jól szelhető és tölthető. Más formában is ki fogom próbálni. 

A töltelék gesztenyekrém és meggyzselé lett. Mindkettőt már számtalanszor készítettem és mindig bevált, nagyon finomak, főleg együtt. Most két hozzávalóban tértem el az eredeti receptemtől. A gesztenyekrémhez rizstejet használtam, amiről kiderült, hogy Brigi önmagában is nagyon komálja, ill. mindkét fajta krémbe lágy barna cukrot tettem, amitől olyan kicsit mézeskalácsos felhangja lett a tortának. Végül tényleg nagyon finomra sikeredett, könnyed, jól harmonizáló ízekkel, finom puha piskótával.

Azt hiszem, a díszítés is megérdemel néhány szót. Éjszaka álmomban találtam ki, hogy vékony almaszeletekből fogok kiszúrni figurákat és azzal díszítem a tortát. Bíztam benne, ha bemártom citromlébe a kész kis virágokat, akkor azok nem fognak megbarnulni. És bejött. Egyáltalán nem barnultak meg még néhány óra múlva is szép fehéren ragyogtak a kis virágaim. Briginek persze a szélén lévő meggyszemek jöttek be leginkább. Szépen egyesével leeszegette őket. A torta többi része nem érdekelte. Sebaj, azért volt, aki megegye.

Hozzávalók (egy 20 cm-es tortaformához)

Tojásmentes piskótához:

2,5 dl 100%-os almalé

12 dkg cukor½ citrom héja és leve

1 cs. Vanilincukor

25 dkg liszt

1 csomag sütőpor

csipet só

1 mokkáskanál szódabikarbóna

6 evőkanál étolaj

Meggyzselé hozzávalói:

1 üveg magozott meggybefőtt

4 dkg étkezési keményítő

2 evőkanál (barna)cukor

½ mokkáskanál őrölt fahéj (ízlés szerint)

 

 

 

Gesztenyekrém hozzávalói:

18-20 dkg bio gesztenyepüré nádcukorral (a többit elkóstolgattam, de díszítéshez is jól jöhet)

1 csomag vaníliás pudingpor

3 dl rizs-, zab- vagy szójatej

2 evőkanál (barna)cukor

Előkészítettem a tortaformát, kikentem egy kevés tejmentes margarinnal és beliszteztem. A sütőt 200 C-ra előmelegítettem.

Az almalét a cukorral, citrommal és vanilincukorral habosra kevertem. Tényleg habos lett, és egészen krémes volt a színe. A többi száraz hozzávalót elvegyítettem, majd az almalés keverékhez adtam. Végül belekevertem még 6 evőkanál étolajat. Állagra itt teljesen úgy nézett ki mint egy kevert tészta.

A tésztát az előkészített tortaformába simítottam, betettem a forró sütőbe, amit 5-8 perc után 180 C-ra állítottam. Összesen kb. 25 percig sütöttem. Érdemes tűpróbával megnézni, hogy megsült-e, mert csalóka, kívülről jobban pirul, mint a hagyományos piskóta. Pár percig a formában hagytam hűlni, majd egy rácsra borítva teljesen hagytam kihűlni mielőtt három lapba vágtam volna.

Amíg sült a piskóta, elkészítettem a krémeket. A meggybefőttet lecsepegtettem. A meggyszemeket szépen egyenként félbevágtam, egyrészt, hogy biztos ne legyen benne mag, másrészt így finomabb szokott lenni ez a krém. A legszebb szemeket, kb. az összes egy harmadát, negyedét félretettem díszítéshez. A befőtt levéből néhány kanálnyival elkevertem a keményítőt, a cukrot és a fahéjat, a többi lét (kb. 3 dl) felforraltam. Amikor felforrt, lehúztam a tűzről és belekevertem a keményítős keveréket. Visszatettem a lángra és állandóan kevergetve besűrítettem. Amikor egy szép fényes zselévé állt össze a forró keverék, hozzáöntöttem a félbevágott meggyszemeket, még egyet forraltam rajta, aztán hűlni hagytam egy folpack fóliát terítve közvetlenül a zselé tetejére.

A gesztenyekrémhez a 3 dl rizstejből néhány kanálnyival elvettem és elkevertem a pudingporral és a cukorral. A többi rizstejet felforraltam, majd a tűzről lehúzva belekevertem a pudingporos keveréket és újra a lángra téve addig főztem állandóan kevergetve, amíg egészen besűrűsödött. Végül a még forró pudingba robotgéppel belekevertem a gesztenyepürét. Ezt is lefedtem folpackkal és kihűtöttem.

Amikor minden kihűlt, na nem jéghidegre, csak olyan langyos szobahőmérsékletre, akkor összeállítottam a tortát. A gesztenyekrém egy kicsit kemény lett, ezért átkevertem a robottal, hogy simább legyen és jobban lehessen kenni.A legalsó tortalapot egy tányérra tettem, megkentem két-három kanálnyival a meggykrémből, majd erre rákentem a gesztenyekrém háromnegyedét, a többit félretettem a díszítéshez. A krémre tettem a második tortalapot, erre jött az egész meggyzselé, amit betakartam a legfelső tortalappal. Az egész tortát bevontam a maradék gesztenyekrémmel és feldíszítettem a félretett meggyel és almaszeletekből kivágott virágokkal, amiket először citromlébe áztattam. Az virágok közepe egy pici maradék gesztenyepüréből volt. A kész tortát 2 órára hűtőbe tettem.


Tejmentes torta újabb változata

Hétvégén a nagymamánál is ünnepeltünk, és ide is készitettem egy tortát, ami nagyon hasonló az előzőhöz. Most nem gesztenyekrémet, hanem vaniliakrémet készitettem, de barnacukorral, amitől izre és szinre is olyan volt, mintha karamellkrém lenne. A piskóta ez alkalommal normál tojásos piskóta volt, mivel az előző torta piskótája sem keltett különösebb érdeklődést Brigiben, gondoltam ez most is igy lesz.

Hozzávalók a tejmentes vaníliakrémhez:
3 dl rizstej
1 csomag vaníliás pudingpor
2 evőkanál barna cukor (sötét, lágy fajta)
15 dkg tejmentes margarin
+ 1 evőkanál barnacukor

A pudingport összekevertem néhány evőkanál rizstejjel és a cukorral. A maradék rizstejet

felforraltam, majd a tűzről lehúzva hozzákevertem a pudingporos cukros tejet. Sűrűsödésig főztem állandóan kevergetve. Folpackkal beborítva kihűtöttem.

A szoba-hőmérsékletű margarint kikevertem egy evőkanál barnacukorral, majd a kihűlt pudinggal.
A tortát ugyanúgy állitottam össze, mint az előzőt, de a gesztenyekrém helyett ezt a fenti krémet használtam. A díszítés is hasonló volt, de most az almaszeletekből kis szíveket vágtam ki, amiket először citromlébe, majd meggybefőtt levébe áztattam, amitől szép rózsaszínek lettek. Ezt a tortát a margarinos krém miatt mindenképp érdemes behűteni néhány órára.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr501050686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babinkó anya 2010.01.25. 16:41:06

Kedves Ágianyu!

Köszönöm a torta receptet! Nagy megkönnyebbülés volt számomra, mikor rátaláltam.
Én ugyan a meggyet kihagytam, de csak gesztenye krémmel is nagyon finom volt. Kislányomnak kedvence a gesztenye ezért nagy sikere volt az első tortájának!
Bekerült a családi receptes füzetbe,jövőre már nem aggódom, ha tejmentes tortát kell készítenem.
Üdv: B.A.
süti beállítások módosítása