HTML

A blog elköltözött

Folytatás itt található: babakonyha

babakonyha

A sütés-főzés egyik nagy szenvedélyem, és olyan régről ered, hogy talán mondhatom, hogy a babakonyhában kezdődött. Már régóta fontolgattam, hogy blogot kezdek, és megörökítem a kis konyhámban születő finomságokat,. A névhez hűen bébiételekről is fogok irni rendszeresen, bár egyenlőre egy nagyon rossz evő gyermekkel áldott meg a sors, azért mindig próbálkozunk.

Címkék

12 hónapos (10) 6 hós (1) 8hónapos (1) 8 hónapos (1) aszalt (1) ázsia (1) az új blog (1) bébiétel (5) brokkoli (1) citrom (1) csirke (2) desszert (2) dió (1) édes (9) fánk (1) főétel (3) fokhagyma (1) fóliás (1) gabona (1) gomba (1) gyümölcs (4) gyümölcskenyér (1) hal (1) hús (1) kalács (1) kenyér (1) kókusz (1) köret (2) krumpli (1) leves (3) magyaros (1) meggy (3) paradicsom (1) pekandió (1) pizza (1) pogácsa (1) pulyka (1) reform (8) rizs (1) sós (4) spárga (1) spenót (3) sült (1) sütemény (6) szülinap (1) tejmentes (2) tészta (3) tojás (1) tojásmentes (1) torta (1) túrós (2) vega (5) vkf (1) zöldség (8)

Babázás

Babás blogunk , ahol olvashatsz babahordozásról, mosható pelenkázásról, és mindenféle egyéb babaságokról.

Babámmal a konyhában

2009.06.17. 14:18 Ágianyu

Meggyes tönkölyszelet

Címkék: meggy gyümölcs reform édes sütemény 12 hónapos

Teljes kiőrlésű lisztből eddig csak kenyeret és palacsintát sütöttem, de mostanában folyamatban lévő reformkísérleteim hatására úgy döntöttem a sütemények terén is újítok. Egy egyébként jól bevált meggyes kevert tésztás süti receptje lett az első áldozat. A liszthez kevertem egy evőkanálnyi burgonyapüré port, abból kiindulva, hogy a teljes kiőrlésű kenyértésztákat ez jól szokta lazítani, gondoltam itt is segíteni fog. Hogy ennek volt-e köszönhető-e vagy sem, azt nem tudom, de az eredmény engem is meglepett. A tészta egyáltalán nem lett nehéz, szépen feljött és másnap is puha volt, nem száradt ki.

Máris kutatok további reformálható receptek után...

Mandula nélkül 12 hónapos kortól babáknak is finom és egészséges uzsonnasüti.

Hozzávalók:

 

20 dkg margarin

4 tojás

20 dkg (barna nád)cukor

1 vaníliás cukor

25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

1 evőkanál burgonyapüré por

1 csomag sütőpor

½ dl tej

80 dkg meggy

1 csomag vaníliás cukor

1 marék szeletelt mandula

 

 

 

Előkészítettem egy 22X30 cm-es tepsit, kivajaztam és beszórtam tönkölyliszttel.

A sütőt 190 °C-ra előmelegítettem.

A lisztbe beleszórtam a sütőport és burgonyapüré port és jól átkevertem.

A tojásfehérjékből egy pici citromlével kemény habot vertem.

A margarint habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat egyenként, mindegyikkel egy fél percig keverve. A cukorral és a vaníliás cukorral folytattam a sort. Végül beleszórtam a lisztet és még egy fél dl tejjel lazítottam a tésztát.

A masszát a tepsibe simítottam és kiraktam a meggyel, amire ráhintettem egy csomag vaníliás cukrot, majd a süti tetejét megszórtam a mandulaforgáccsal.

 

Az előmelegített sütőbe toltam és 30 percig sütöttem, de 10 perc után kicsit lejjebb vettem a tűzerőt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://babakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr861191161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása